تغییر نسخه php در سی پنل و فعال سازی توابع

باتوجه به سوال خیلی از مشتریان محترم مبنی بر چگونگی تغییر نسخه PHP یا فعال سازی و غیر فعال سازی توابع آموزش زیر را آماده کردیم.

 

برای شروع لازم به ذکر است که در صورتی که شما از کنترل دیگری به غیر از سی پنل استفاده می نمایید در صورت داشتن این امکان قادر به تغییر نسخه php را دارید .

 

چگونه نسخه PHP را تغییر بدهیم ؟

 

1- ابتدا وارد کنترل پنل هاست سی پنل خود شوید .

2- از صفحه اصلی پنل خود از قسمت software and services برروی select php version کلیک نمایید.

 

3- سپس صفحه ای مشابه تصویر زیر را مشاهده می کنید که می بایست  یکی از نسخه های php را از لیست انتخاب نمایید ، ابتدا نسخه php را انتخاب و سپس برروی گزینه set as current کلیک نمایید

4- در قسمت بعد شما می توانید در صورت تمایل به فعال سازی افزونه extention های مورد نظر خود اقدام نمایید . اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا و غیره استفاده می کنید و با خطا در سایت مواجه می شوید ، ابتدا باید اسم افزونه را پیدا و سپس از لیست نمایش داده شده تیک آن را بزنید تا آن افزونه فعال شود.

 

5- در همان صفحه تنظیمات extention شما گزینه دیگری به نام switch to php setting دارید که می توانید با زدن این گزینه ، لیست تنظیمات مورد نظر برای php.ini را مشاهده و آن را تغییر دهید.

 

6- اگر می خواهید تنظیمات خاصی برروی php.ini انجام دهید ، می توانید از پوشه public_html موجود در هاست خود فایل php.ini را باز کرده و تنظیمات مورد نظر خود را انجام و ذخیره نمایید ، تا برروی هاست شما اعمال شود در صورت عدم وجود این فایل می توانید آن را ایجاد نمایید.

حتما بخوانید :  انتقال فایل از طریق SSH

توجه داشته باشید تغییر نسخه پی اچ پی تنها در صورتی امکان پذیر است که برروی سرور گزینه php selector نصب شده باشد و شما تنها قادر به انتخاب یکی از نسخه های پی اچ پی نصب شده برروی سرور تنها هستید.


  1. خرید اسکیت گفت:

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید