آموزش فعالسازی تصویر امنیتی ReCaptcha در وردپرس

اگر ربات‌‏های مخرب به سایت شما حمله کنند، تعداد زیادی درخواست به هاست شما فرستاده می‌شود، و پهنای باند را مصرف و سرعت سایت شما را به شدت کاهش می‌دهد. کپچای حرفه ای در وردپرس این امکان را به شما میده تا با استفاده از اون برای انواع فرم‌های ورود و فرم‌هایی نظیر فرم ارسال نظرات در وردپرس و فرم تماس از کپچا برای جلوگیری از اسپم و حملات به سایت استفاده کنید.

با استفاده از این افزونه قادر هستید با قرار دادن کپچا در انواع چنین فرم‌هایی کاری کنید که چنین حملاتی که به سایت انجام میشه، از اونجایی که توسط ربات هستند و هنوز قابلیت این را ندارند که قادر به پر کردن فیلدهای کپچا باشند جلوگیری به عمل آورید.

نصب و راه‌اندازی افزونه Google Captcha

نصب این افزونه همانند سایر افزونه‌‏ها به سادگی از طریق: افزونه‏‌ها > افزودن > بارگذاری افزونه > نصب و فعال سازی، امکان پذیر است. پس از نصب در قسمت پیشخوان وردپرس گزینه‌‏ای به نام Google Captcha اضافه می‌گردد.

پس از نصب پلاگین invisible reCaptcha for wordpress اکنون ازمنوی تنظیمات زیر منوی تنظیمات پلاگین را  باز کنید.

 

سربرگ Settings

مطابق تصویر زیر ابتدا از قسمت Google Captcha وارد Settings می‌شویم… در قسمت Authentication روی Get the API Keys کلیک می‌کنیم تا دو متغیر Site Key ,Secret Key را بدست آوریم.

حالا به صفحه ‏ای مطابق شکل زیر وارد می‌شوید…

  1. ابتدا در بخش Label یک نام برای کپچا خودتون وارد کنید.
  2. کپچا را روی نسخه reCAPTCHA V2 انتخاب کنید.
  3. در فیلد Domains نام دامنه‌های خودتون را که قصد دارید از این کپچا استفاده کنید را وارد کنید.
  4. با کلیک روی گزینه Accept the reCAPTCHA terms of service قوانین مربوط به کپچا گوگل را بپذیرید.
  5. در نهایت روی دکمه Register کلیک کنید تا کدهای مورد استفاده برای شما ساخته شوند.
حتما بخوانید :  افزایش سرعت سایت وردپرسی

موفقیت آمیز بودن این مرحله، به شما کدهای فعال‌سازی مورد نیاز داده می‌شود.

سپس با کپی کردن این کد‏ها و قرار دادن آن‏ها در قسمت Secret Key و Site Key در منو تنظیمات گوگل کپچا و ذخیره این تغییرات، موفق به فعال سازی این افزونه می‌شوید و می‌توانید کد امنیتی گوگل در وردپرس را ایجاد کنید.

 

همچنین مطابق تصویر بالا در همان قسمت Settings و در تب General می‌توانید تعیین کنید کدام قسمت‌های سایت دارای کد امنیتی گوگل باشند. در نسخه رایگان شما تنها گزینه‌های محدودی جهت انجام این کار دارید، که این گزینه‏‌ها عبارت‌‏اند از: صفحات ورود، ثبت نام، بازیابی کلمه عبور و ارسال نظرات. همچنین می‌توانید با قرار دادن شورت‏‌کد مخصوص گوگل کپچا، این قابلیت را در هر قسمت دلخواه اضافه کنید.

در قسمت Hide reCaptcha for می‌توانید مشخص کنید که برای رده‌های خاص کاربری، ریکپچا فعال نباشد. به طور مثال می‌توانیم تعیین کنیم که ریکپچا برای مدیر کل فعال نباشد.

همچنین در قسمت reCaptcha Version می‌توانید ورژن کپچای خود را انتخاب کنید.

توصیه ما انتخاب ورژن ۲ ریکپچا به دلیل بروز و مستحکم‌‏تر بودن این ورژن است.

در نهایت پس از فعال سازی به صورت بالا در قسمت های مختلف انتخاب شده نمایش داده می شود .