اتصال نمایندگی هاست به WHMCS

در صورتی که از سرویس نمایندگی هاست با کنترل پنل cPanel استفاده می نمایید و همچنین سیستم مدیریت و مشتریان شما WHMCS می باشد ، میتوانید با آموزش زیر سرویس هاست خود را به WHMCS متصل کرده و سرویس مشتریان خود را به صورت خودکار و هنگام سفارش فعال نمایید.

پس از اتصال سی پنل به whmcs از امکاناتی مانند : ساخت هاست ، مسدود کردن ، حذف ، تغییر پکیج ، تغییر رمز اکانت و …. می توانید استفاده کنید.

 

آموزش اتصال نمایندگی هاست CPanel به WHMCS

 

ابتدا به پنل whmcs خود وارد شوید و از قسمت Setup > Products/Services روی Servers  کلیک کنید و سپس روی گزینه Add New Server کلیک کنید .

مطابق شکل زیر اطلاعات را وارد نمائید.

در قسمت Nameservers دی ان اس های خود را به همراه آی پی های دی ان اس وارد کنید .

مانند تصویر زیر از قسمت type گزینه cpanel را انتخاب کنید. سپس در قسمت username نام کاربری whm خود را وارد کنید.

برای وارد کردن رمز 2 روش وجود دارد : 1.وارد کردن رمز whm و 2 استفاده از Remote Access Key که توسط whm می توانید آن را ایجاد کنید. توسط Remote Access Key  می توانید بدون وارد کردن رمز از امکانات استفاده کنید و این مورد امنیت بیشتری دارد.

در صورت تمایل به استفاده از ssl تیک Secure را علامت بزنید.

در صورتی که تنظیمات صحیح بوده باشد نتیجه تست ارتباط موفقیت آمیز خواهد بود . میتوانید تنظیمات رو ذخیره نمایید.

 

آموزش  ایجاد Remote Access Key

 

برای ایجاد Remote Access Key ابتدا وارد whm شوید . از قسمت Cluster/Remote Access روی گزینه Setup Remote Access Key کلیک کنید

حتما بخوانید :  آموزش ساخت پکیج در نمایندگی WHM

سپس روی دکمه Generate New Key کلیک کنید .

اکنون سی پنل به whmcs شما وصل شده است. توجه داشته باشید در زمان ساخت محصول ، در تب Module Settings باید cpanel را انتخاب کنید و سپس امکانات هاست را وارد کنید.